Pages

Wednesday, 13 July 2011

balek posting

ermmm..dh 3 ari pai kl tp bosan gak dok g kls xwat ape2 pun..juz dok n wat bodoh jew sme jew an huhu xnk g kls attendent kene amek lakh tue huhuhu xg mampos arhh huhu ermmm bosan tau xtau lh nk wat pe kali nie..td ade kls tpi aq lari hahah mls nk msk cz wat praktise at skill lab g pun tnggl kmi jew melayu y laen smua nya xde dh blek dh kmi pun apa lgi cabut lah ahahahaha...ermm smlm gdh bsr beb mang aq naek angin arhh tapi aq still sabar gik lah ermm aq dh mls nk fkr smua nie aq rasa menyakitkn dan terlalu menyakitkan hati ku baek aq wat biase jew dri terus cm nie kn lebih baek kot hahah lantak arhh apa dya nk wat aq dh xkesa pun dah aq mls nk fkr kan nya lagi benda sma jak kan berlaku baek aq xyah ada hati an..weh aq bukan bdk2 lah ko nk maen2 kn aq ermmm..aq dh msk arhh gan perangai ko,,,lantak arhh weh ko nk fkr aq nie apa pun ikut suka ko lah wehhh...ermm klah aq mls nk citer byk y membosan kan dari mengembirakan hahahaaha...wak lue..

Wednesday, 1 June 2011

ermm so sad today...

ermm aq nk cerita smlm aq gdh gan dye huhu sedih sgt kang nie tah lah aq pun xfhm niat hati nk bincang tpi laen akh jdi nya tah lah aq pun xfhm aq punya slh or slh fhm antra kmi ermm aq xtau arhh aq kdg2 cpt gak naek angin gan dye nie tpi tah lah teruk sgt pun tpi mgk bg dye teruk kot ermm kang nie nk msj pun paya rsa nya smlm msj kmi last aq xbls msg dye bkn sbb apa sbb aq tetido kn aq  keja pg sok huhu tue lah aq xbls tapi dye lakh tah merepek ckp itu eni bile aq bca rasa cm perhhh mang aq menyirap tol alh gak tapi aq diam jew aq bls tp pending y xleh belah nya dye ckp dye nk patah kn sim nya tue emm aq try contact tp xdpt mgk mang tol lah kan ermm tah lah lau yah pn xkn dye xtau kn dh tgmlm tue mei arhh aq t'tdo huhu aq sedih gak kang nie bile ingat dye ermm mna arhh dye nie aq pun xtsu arhh aq nk bincg pun paya jgn dye sbr ksbrn n thp kmrn aq sdh lh mang susah lh aq nk baek nie aq dh ckup baek tau nktry tok pujuk dya tpi dye ermm xpelah aq bg dye msa tapi lau dye tap gan cra cm nie mang aq pun kn terus diam kn dri lah..mang tgk arhh sapa y akn wat lebih teruk gik dya jgn cbr aq..mcm aq leh wat arhh dri ko jgn pai ko heran tgk aq sdh lah bila dh dtg gila ku sdh lahhh jgn tegur aq n jgn cuba ckp aq minta simpati ko sdh lah aq bukan jenis y cm tue ok..lu fikir lah sendri bila kita gdh hari tue kang nie ko wat perangai kan k aq bg ko msa tapi bial ko tap cm nie pai masa t ko akn tgk aq wat cm ne lakh ok..juz wait n see ok..ko lom knl aq sebetol nya aq leh tau ko cm na tapi ko xdpt sifat aq y sbnrnya cm nya...smlm aq dh minta maaf at ko tapi tah lahh ermmm jgn api aq wat bnda y lom pena ko tgk wat sdh lah..ermm k lah aq cuma sad jew..aq tol2 syg at dye tapi aq xtau lah kang nie cm na mgk kang nie kami perlu kn masa tok fkr kn semua nya tapi bila dh pai masa sbr aq leh hlg gak ermm ok..aq juz leh ckp aq syg ko sgt..aq xpena tfkr pun nk jauh kn dri dr ko..aq hrp kita leh berbeak dlm msa terdekat nie tapi llau ko nk kita cm nie terus aq xkn ckp apa2 lah aq akn ekut jew apa y ko nk..ko y slh fhm gan msj2 aq n mcm2 ko ckp lam msj ko y terakhir tue aq simpan msj tue gik...ermmmmm

Friday, 20 May 2011

cerita lah...

Ermm tiba lah masa tok aq bercerita tentang semua nya hhaha xlah semua nya tapi ada lah juga hahaha...ni zaman aq msa at sekolah dulu ala zman persekolahn lah kata kan heehhe..
mang bezz arhh aq suka tol tym nie eye lah ramai kwn lah kata kn nk kata famous tue xjgk tapi kakikacau orh aq lah...heheh frenzz aq semua nya satu kpla gan aq walau pun kita org nie nakal tp kira ada akal jgk..hehe tgk arhh result kite org ok ap hhee..dpt gak aq msk nurse wlu pun juz swasta tp pmbljrn mang mencbr gak tau bkn nya sng tau..
masa aq at zmn persekolah dulu kan ada lah aq mang nakal lah ponteng kls skap kls semua nya ada tapi y heran nya xpena lakh aq kena tngkp ole cikgu heheh maklum lah pengawas lah kata kn mna lah kena cam kan muka baek jew hahhahaha tapi xlah aq lau wat salah aq xkn tngkp dark y sama wat salah gan aq melain kan aq xwat bru lah aq lapor ehehhe ok lah tue kan kira adil la tue kan heheeh.. aq pun xatui lah knp aq nkl cm teu sekali hhehehe..kwn2 aq pun sam gak tapi kite org tgk mood lahh lau mood tgh3 xnk bljr lari arhh dr kls lau x duk jak kat kls tue hehehe...selalu kite org xmsk msa bi,math n p.i hehehe tue lahh psl gak knp ssh tol nk ckp bi kang nie hehe math jgn cerita lah ehhee..mang paya nk fhm nay ahaahaha..aq pun xfhm lah hehe...
tapi y xleh lupa nya pas pj meti kite org dh xmsk kls haha apa lgi lepak at kantin arhh bile kne tny ckp jew ngah pj ckgu bg rht awl eheheh asyik2 muka kita org jew y kena hahaah lau y laen wat kompom kantpoi kmi jew wat y xkantoi nya hahaha..pa xnay cgku pun wat amek kesa x jew cz kami nie kn bdk baek ehhehe...yala muka suci jew xpena wat slh pun padahal d sebalik nya hahaahah byk dah kami wat tapi kami wat xlah teruk sgt pun biasa2 jak bha...heheehe...aq pun xfhm lah apa nk jadi gan kami nie rasa nya bdk laki lbh baek dr kami msa tue cz dorg xlah pai xmsk kls tapi dorg nie leh pkai gak selalu backup kmi ckp kmi ada hal lah apa lah ahahha caya lah gan dark laki kls aq tym tue..krja sama tym dorg wat slh kmi back up tym kmi dorg lakh hehehe..mang terbaek lah hehhehehe...
lagi satu y xleh bla nya bila msa b.i heheh aq xleh lupa perkara nie bila miss aq serbu kite org..masa tue dye tgh bljr kite org gelak2 at belakng dye perasaan msa tue kite org tgh bca majalh gila2 hahah aq gan bestfrenz aq lah naqy nama nya hahahaha dye p pat kite org cpt2 aq sorok kan mjlh tue tau dh tue dye tny wat pa kmi ckp lah tgk nota hahaha nota tue mang ada at bawa meja aq dh mmg hheeh...xprsn tol lah msa tue tapi mmebr aq lg lah haha dorg sipa maen hp at blkg tue ahahha miss xprsn pun tau haahha....tue lah zmn knakaln kmi hehehhe..nie masa form 4-5 lom cerita aq form 6 gik hehehe..
tym aq from 6 nie mang matang cket arhh tapi prngai bdk2 n suka kacau org teu mang xlps dri tgn aq arhh aq gan sorg kwn aq nie lah naqy lah sapa lgi hehhe dye mang the bez lah dowh hehehe...masa nie kan kami form 6 so matang cket arhh dri sblom nya ahahah..msa nie tngungjwb aq byk arhh ermm byk pgng jwtn lah kata kn...aq pun xatu knp aq lah dpt jwtan yg cm nie pdhl aq nie gial2 jgk heheh tpi ok lah,aq xcmpur aduk akn semua nya tym aq serius aq mang wat tol2 lah..tym keja tol aq wat tym maen2 aq maen ermm tue lah sifat aq huhu...aq pgang jwtn as pengerusi kewartawanan n kadet polis n tah aq lupa lah tue jak y aq ingt heheh masa aq pgang jwtan nie aq xlah lupa antra aktvi2 ya pena aq wat slh satu nya g sepilok jungle resort heheh bez tau byk sgt aq keja kn bdk2 y ekut ehhe y ekut nie semua nya bwh2 aq bkn buli ok juz for fun,paling bez bila aq wat sayang c buta ehhe aq pisah2 kn mrk dr group2 dorg n bgi dorg dok2 sorg2 padahl kwn2 xlah jauh man pun n aq ada at ctue jew hehehe sje jew nk taku2 kan dorg ada lakh dakr2 y nangis tau hhe aq xsngka lah kejam sgt kah permainan tue ehehe bagi dorg arhh tapi ending nya dorg xnk blek gak n suru aq wat sekali lagi kenm tue huhu tapi masa tue aq dh bz cz nk STPM  dh huhu..pai lah kang nie aq still ingt kish tue ermrmrmrmr..bez tau,,,m
at kadet polis lakh xyah cerita arhh aq mang cz nie kena dsplin lah bkn nya leh maen2 pun hehe..tapi q kdg2 maen2 gak hahhaa tgk mood lah ahhaha..paling bez nya masa kmi wat latiahn kawat kaki,camping,pertandingan kawat kaki n menembak perhh aq xleh lupa arhh pegang m16 y berat tue n tembak sbyk 20 butir dowhh huhu,masa lthn lakh biasa arh budk2 kn jrg nk serius huhu tym aq mrh mang semua aq denda ermm sowe lah erkk adik2 lau aq tekasar gan korg huhu..tym camping lakh y xthn nay kena jga daput huhu dgn mghadapi nyamuk nya,sejuk nya aduhhh mang mencabar tol lah eya lah ketua kan man leh leps tgn gitu jak huhuhu aq pai xtido tau selma camping teu nsb bek lah cuti pas tue huhu ermmmm.. k lah teu jew cerita lu erkk t kite smbg gik dh pnt nk taip lah..lalalallalalaalal..:)

Monday, 16 May 2011

said ermmm...:(

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akanSAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup...

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulaiMENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapatMELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya....akhirnya kamu KECEWAdan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKANkepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cubaMEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....

Sunday, 15 May 2011

apa2 lah

heheh aq xtau nk tulis apa nie xda y menarik sekarang nie aq cuma lah cakap y aq syang sorg budak nie hehe nma dya rhsia krjaan hahahah hny aq saja y leh tau...kahkahkah..aq syang dya sgt2 tapi xtau lah dya kn hehe..kite orang kang nie rapat arhh hehe biase arhh tue an sehati n sejiwa kadang2 gaduh jugak tapi normal lah tue gaduh kn hehe tapi lau gaduh kiteorg xlah thn gak huhu sedih tau cz aq selalu xlyn dye lau dh gaduh besar ermm tapi walau cm na pun aq tap syg dya maklum arhh hati dah syang kan walau cm na pun tap syang kn hehehe...tapi kang nie kami ok dah hehe budak nie tah lah aq pun xsangka cm na leh knl gan dya nie haha padahal laen tempat asal hehe...kdg2 jadi xfhm jgk gan dye hehe tapi krn dye aq ok jew hahahaha...ok lah t aq sambung lagi erkk...penat nk fikir kn nya..hahahahahahaha

Saturday, 14 May 2011

aduh apa nk jadi nie

ermmm..esok exam midterm tapi study xlg huhu xau lah nk stdy apa nie bosan pun ada at umh nie ermm aq xfhm arhh apa nk wat kang nie erkk huhuhu pening kepala arhh huhuh aq ingt nk balek kampung jew nie huhu..dah rindu sngt kat kampung n my family terutama anak buah aq huhu rasa nk maen jew gan dorg huhu rindu sng2 arhh ermm..apa nk jadi kang nie ermm...laen lg gan mslh aq huhu rasa nya lau aq at kampung mslh semua nya aq lupa huhu ermmm apa nk jadi..:(

apa erkkk..aqpun xtau lah nk ckp apa hehehe

hehe aq nk ckp aq bosan kang nie nk citer byk sgt arhh ermm aq mls arrhh nk citer byk2 nie huhu aq lbh suka wat bodoh jew..huhuhu first tym nie wat blog haha lau korg baca meti galk kn yala cm dh ketingalan zmn hahaah sbnr nya aq mls nk wat bru terfikir nk wat hehehe...rasa bosan lakh tue sal aq wat huhu..hahaha aq kang nie jauh dr family lah ermm dom at kl kang  ne ermm dh brp jauh dh dr kg aq heheh tp bkn xbiasa arhh biasa tp erm rndu at family tue tap ada lah ermm...aq dok cnie bukan suka2 tapi aq stdy at cnie ermm stdy kos y aq xbrp minat tp krn family aq ekut jew apa y mak aq ckp a sngup wat hehe demi mak tersayang lah kata kn hehehe..tp y xthn nya at segi nie mcm2 berlaku at aq suka duka tawa tangis semua nya ada hehe tapi its ok 4 me coz semua nya aq hadapi dgn senyuman hehehe bak lagu dewa "HADAPI DENGAN SENYUMAN SEMUA YANG TERJADI BIAR TERJADI" hehehe apa2 pun aq happy gan life aq kang nie.."SENYUM TAK PERLU KATA APA" hehehe..itu lah aq..apa2 hal punt kita smbg lagi erkk dah byk dah nie aq tulis hehehe...